Lekki deser z chia

Z pośród licznych intensywnie promowanych superfood nie wszystkie są godne polecania, jednak do chia czyli inaczej szałwii hiszpańskiej się przekonałam i na stałe weszła do mojego jadłospisu. Dosypuję te małe neutralne w smaku ziarenka do koktajli, owsianek, wypieków i sałatek. Zwykle  stanowią dodatek mający podnieść zawartość zdrowych kwasów tłuszczowych i błonnika w daniu. Dzisiaj proponuję Wam jednak przepis w którym chia gra pierwsze skrzypce – z powodzeniem.

dscf8763

Deser z chia i musem truskawkowym można określić jako rodzaj puddingu. Jest lekki, smaczny i mimo niewątpliwie deserowego charakteru można go uznać za zdrowy posiłek. Ja użyłam do jego przygotowana mleka sojowego, najczęściej polecanym jest mleczko kokosowe. Można też użyć zwykłego mleka krowiego. Do osłodzenia użyłam miodu, można wybrać dowolny inny słodzik, albo jeśli przygotowujecie deser latem, gdy dostępne są słodkie słoneczne truskawki całkiem zrezygnować ze słodzenia, wtedy uzyskacie jeszcze zdrowszy deser bez cukru. Deser należy przygotować dzień wcześniej, żeby miał czas zgęstnieć w lodówce.

 

Ja przygotowałam deser w październikowe popołudnie z mrożonych truskawek, żeby mi przypomniał o lecie. Zadziałało.

 

Składniki na 2 porcje:

Na masę chia:

½ szklanki nasion chia

1 szklanka mleka sojowego

1 łyżka miodu

 

Opcjonalnie: 1 łyżka wody różanej

Na polewę:

1 szklanka truskawek

1 łyżka miodu

 

Przygotowanie:

Wieczorem dnia poprzedzającego dzień planowanej konsumpcji połączyć w miseczce chię, płynny miód, mleko i wodę różaną, dokładnie wymieszać i wstawić do lodówki. Następnego dnia ponownie wymieszać i przełożyć do pucharków. Truskawki zmiksować z miodem na puszysty mus i udekorować nim masę chia. Smacznego.

By „Cooking with our Cat”chia

Skomentuj

