Śniadanie przed egzaminem: kanapki z super jajecznicą

Przedstawiony przeze mnie przepis na „przedegzaminacyjne kanapki” jest
prosty i szybki w wykonaniu. Jajka zawierają lecytynę, która poprawia pamięć
i koncentrację. Płatki drożdżowe natomiast wysoką dawkę witamin z grupy B,
które wpływają korzystnie na pracę mózgu. Można je kupić w sklepach ze
zdrową żywnością, albo zrobić według tego przepisu:
http://puszka.pl/przepis/7962-domowe_platki_drozdzowe.html Rzeżucha ma dużo
witaminy C. Użyłam rzeżuchy z domowej uprawy, jeśli jeszcze nie macie
kiełkownicy, to naprawdę warto się w nią zaopatrzyć, zwłaszcza w okresie
zimowym pomaga urozmaicić dietę. Pomidory mają dużo beta-karotenu, ser
żółty to dodatkowe źródło białka. Moja ulubiona przyprawa – indyjski szafran
– kurkuma podobno jest dobra prawie na wszystko;) Nie wiemy czy Wy też tak
macie, ale mi śniadanie na ciepło poprawia nastrój, a potrawy z jajek koją
skołatane przed egzaminem nerwy. Jeśli do jajecznicy dodamy kanapki z
pełnoziarnistego, bogatego w błonnik dobrego pieczywa uzyskamy idealne
przedegzaminacyjne śniadanie. Polecam.

jajecznica

Składniki na 1 porcję:
2 jajka
1 mała cebula (ja użyłam czerwonej)
kilka pomidorków koktajlowych
garść rzeżuchy
1 plasterek sera żółtego
1 łyżeczka masła
szczypta soli i kurkumy
opcjonalnie: 2 łyżeczki sproszkowanych drożdży

do podania: dowolne pieczywo, najlepiej pełnoziarniste

Na maśle podsmażyć drobno poszatkowaną cebulę. Dodać pomidorki i chwilę
dusić na małym ogniu. W miseczce połączyć jajka, ser żółty i rzeżuchę oraz
przyprawy, ewentualnie także sproszkowane drożdże. Masę jajeczną przełożyć
na patelnię do warzyw. Smażyć mieszając przez ok. 3 minuty i podawać
koniecznie na ciepło, bo zimna jajecznica jest okropna. Smacznego.

By „Cooking with our Cat”

Dodaj komentarz