Pizza domowa

Przepis z serii comfort cooking. Pizza to pierwsza potrawa którą nauczyłam
się samodzielnie przygotowywać, miałam wtedy chyba z siedem lat, w każdym
razie wszystko było wtedy jakieś większe. Zwykle nie odmierzam składników do
przygotowania ciasta drożdżowego, robiłam je tyle razy, że wiem na oko,
kiedy ma właściwą konsystencję. Jest coś bardzo kojącego w wyrabianiu
ręcznie drożdżowego ciasta. A kiedy je już umieścimy w piecu zapach, który
wypełnia mieszkanie jest … nie da się go opisać. Uwielbiam zapach
drożdżowego ciasta.

Zamieszczony przeze mnie przepis obiega od podstawowego przepisu na ciasto
na pizzę. Klasyczne ciasto na pizzę zawiera tylko mąkę, drożdże, oliwę, sól
i wodę. Jeśli chcecie zrobić taką najbardziej pizzową pizzę, to np. zgodnie
z tym przepisem:

http://fotokulinarnie.pl/przepisy/oryginalne-wloskie-ciasto-na-pizze-i-sos

Ja proponuję ciasto z mąki mieszanej białej pszennej oraz kukurydzianej z
dodatkiem zarodków pszennych. Zarodki pszenne zawierają w takiej samej
ilości co oczyszczona mąka od kilku do kilkudziesięciu razy więcej witamin i
minerałów. Tym razem nie miałam czasu na przygotowanie sosu pomidorowego,
dlatego użyłam koncentratu pomidorowego z dodatkiem oregano i sproszkowanego
czosnku. Na wierzch pizzy możecie dodać właściwie każde ulubione dodatki. Ja
tym razem dodałam pieczarki, pomidory, paprykę, kukurydzę i oczywiście ser.
Jeśli nie dodacie sera też będzie dobrze, tylko ze zamiast pizzy uzyskacie
foccacię. Pyszna wychodzi z tego przepisu:
http://www.kwestiasmaku.com/dania_dla_dwojga/focaccia/przepis.html

a poniżej moja pizza:

pizza

Składniki na dużą blachę pizzy:

Na ciasto:
2 szklanki mąki kukurydzianej
1 szklanka mąki pszennej
1/2 szklanki zarodków pszennych
5 łyżek oliwy
1 łyżka cukru brązowego
1 łyżeczka soli
Ciepła woda – tyle aby uzyskać ciasto o dość zwartej konsystencki, które
jednak z łatwością da się wyrabiać.

Na sos pomidorowy
1/2 szklanki koncentratu pomidorowego
1 łyżeczka suszonego oregano
1 łyżeczka sproszkowanego czosnku

Na wierzch:
Ser żółty, grzyby, warzywa, mięso – cokolwiek Wam przyjdzie do głowy

Wykonanie:
Składniki na ciasto umieścić w miseczce lub garnku i wyrabiać ręcznie przez
ok. 10 minut. Pozostawić do wyrośnięcia na 1 godzinę. Kiedy ciasto „urośnie”
wyrobić je ponownie, przełożyć na blachę. Nasmarować oliwą i sosem
pomidorowym. Dodać warzywa i ser. Piec w 170 C przez ok. 1 godzinę. Pizzę
najlepiej jeść w miłym towarzystwie, przy niezbyt mądrej rozmowie bądź
filmie. Zamiast Pepsi lepiej do pizzy podać domową lemoniadę, lub wyciskany
sok z pomarańczy.

By „Cooking with our Cat”

Dodaj komentarz