Oswoić szpinak: zupa krem ze szpinaku

Długo nie mogłam przekonać się do szpinaku. Nie wiem, czy była to jakaś poststołówkowa trauma, ale na samą myśl o szpinaku traciłam apetyt. Aż pewnego dnia wybraliśmy się z moim Łukaszem do wrocławskiego okołoakademickiego baru, gdzie wyżej wymieniony zamówił sobie aromatyczną szpinakową z grzankami. Pachniała tak zachęcająco, że spróbowałam i od tej pory szpinak na stałe zagościł w mojej kuchni.

Teraz właściwie zawsze w lodówce mam opakowanie młodych listków szpinaku – część ląduje w kanapkach, resztę wrzucam często dość przypadkowo, do tego co aktualnie gotuję. Szpinak sam z siebie nie ma jakiegoś wyraźnego smaku – trzeba go wspomóc czosnkiem, gałką muszkatołową lub ostrą papryką, a najlepiej wszystkimi powyższymi jednocześnie. Z drugiej strony dzięki temu łatwo się wpasowuje w większość potraw, w tym w niezwykle popularne teraz zielone smoothie.

Poniżej przedstawiam super łatwy przepis na zupę krem ze szpinaku, którą robi się tak szybko, że sprawdza się nawet jako obiad po powrocie z pracy. Możliwe, że zupa zdąży się ugotować, zanim wyjemy na zimno wszystko, co mamy w lodówce;)

Jeśli pracujecie przy komputerze i mocno obciążacie oczy, to szpinakowa jest dla Was szczególnie dobrym wyborem. Szpinak jest bogatym źródłem luteiny, która wspiera zachowanie ostrości widzenia.
szpinakowa

Składniki:

1 opakowanie listków szpinaku (może być też szpinak mrożony)

1 cebula

1 główka czosnku (można mniej, patrząc na moje dotychczasowe wpisy zaczynam podejrzewać, że jestem uzależniona od czosnku)

4 średnie ziemniaki

1 łyżeczka masła

1 łyżka mąki (jeśli zależy Wam na daniu bezglutenowym mąkę można pominąć, lub użyć np. kukurydzianej)

1 litr wody

Przyprawy: sól, pieprz, gałka muszkatołową

Opcjonalnie: słodka śmietanka, ser lazur albo inny ostry

Dodatki: jajka ugotowane na twardo, zielona pietruszka, ser żółty

Wykonanie:

Na maśle usmażyć posiekaną cebulę i czosnek, dodać pokrojone w kostkę ziemniaki i mąkę. Zrumienione warzywa przełożyć do wrzącej wody. Dodać szpinak i przyprawy i gotować do momentu, gdy ziemniaki będą miękkie. Ewentualnie dodać ser lub śmietanę. Zmiksować. Podawać z wybranymi dodatkami.

By “Cooking with our Cat”

2 komentarze

Dodaj komentarz