Cebulowa na białym winie

Już jutro pierwszy dzień astronomicznej jesieni. Zbliżamy się nieuchronnie do tej części roku, gdy będzie zimno, ciemno i ponuro. W jesienne i zimowe dni warto gotować rozgrzewające zupy, które pomagają dotrwać do kolejnej wiosny. W tej roli świetnie sprawdza się zupa cebulowa na białym winie. Co prawda przygotowanie jej wymaga trochę czasu, ale wcale nie jest skomplikowane, a smak wynagradza oczekiwanie.

Mój przepis na zupę cebulową nie zawiera tradycyjnie dodawanego do niej sera, ale możecie wzbogacić zupę o ten dodatek.

cebulowa

Składniki:

1 kg cebuli (ja użyłam białej czosnkowej, ale żółta tez się nada)

2 duże łyżki masła

1 litr bulionu (tradycyjnie używa się wołowego, ale ja dałam warzywny z dodatkiem płatków drożdżowych)

½ szklanki białego wytrawnego wina (najlepiej takiego, którego butelkę chętnie skończycie do obiadu)

przyprawy: spora porcja białego pieprzu, majeranek, sól, liść laurowy, gałka muszkatołowa

Wykonanie:

Na małym ogniu smażyć posiekaną cebulę na maśle przez ok. 30 minut. Tego procesu nie da się przyśpieszyć – wspaniały lekko słodkawy smak zupy cebulowej pochodzi właśnie z wolno karmelizowanej cebulki. Cebulę dodać do gorącego bulionu i zmiksować na gładką masę. Dodać przyprawy i wino i gotować ok. 3 minuty. Podawać ze świeżą bagietką i kieliszkiem białego wina. Doskonała propozycja na jesienny wieczór. Smacznego.

By „Cooking with our Cat”

Dodaj komentarz