Zielony koktajl z gruszek

Ostatnio w mojej diecie było bardzo dużo słodkości. Ciasta, ciasteczka, czekoladki w tym niezapominania bombonierka by Anthony Berg (dzięki Karo :* ). Poza tym, jako że jestem w trakcie miodowego miesiąca, mój młody Małżonek zaprasza mnie na randki, a włoskie i indyjskie pyszności z wrocławskich restauracji nie należą co małokalorycznych, a zatem jeszcze przed świętami dla złapania pewnej żywieniowej równowagi postanowiłam zrobić zielony koktajl z gruszkami.

Koktajl zieloną barwę zawdzięcza młodemu sproszkowanemu jęczmieniowi. Trafiłam na ten suplement w okolicznym sklepiku i postanowiłam wypróbować. Internet twierdzi, że zielony jęczmień działa przeciwzapalnie, przeciwnowotworowo i przeciwwirusowo. Co do powyższego nie mam pewności, ale nadaje ładną barwę i nie zmienia smaku koktajlu.

Więcej na temat sporszkowanego zielonego jęczmienia klik:

http://www.poradnikzdrowie.pl/diety/suplementy/zielony-jeczmien-wlasciwosci-i-zastosowanie-czy-zielony-jeczmien-pomag_42393.html

Ja użyłam  do koktajlu gruszek w syropie z domowej spiżarni, ale możecie wybrać świeże, tylko muszą być miękkie i bardzo dojrzałe. Jeżeli domowe słoiczki z prztworami czekają na swoją kolej, to grudzień jest dobrym czasem na przywołanie letnich wspomnień za ich pomocą:)

DSCF5200

 

Zielony koktajl z gruszkami

(składniki na dwie porcje)

1 kefir

1 słoik gruszek w syropie (albo 4 świeże miękkie gruszki, obrane)

1 łyżka oleju lnianego

1 duża łyżka sproszkowanego młodego jęczmienia

 

Przygotowanie:

Zmiksować. Zajadać.

 

By „Cooking with our Cat”

Jeden komentarz

Dodaj komentarz