Kotlety schabowe faszerowane suszonymi pomidorami

Podczas jednej z odbywanych przeze mnie praktyk zawodowych trafił mi się patron, który w bardzo subtelny sposób starał się komplementować moją figurę. Mówił na ten przykład „ Pani Moniko, a po kim to pani taka smukła po mamusi? Ale jak już pani wyjdzie za mąż i zacznie mężowi kotlety tłuc , to już pani taka smukła nie będzie…”. Czas nie stoi w miejscu, rzeczywiście wyszłam za mąż i co jest może dla mnie jeszcze większym zaskoczeniem po 15 lata wegetarianizmu nie tylko tłukę mężowi te kotlety, ale potem je z nim jem. Jak to się skończy dla mojej figury, cóż… w każdym razie we wtorek planuję dzielnie pójść poćwiczyć – zajęcia z mega shape powinny sobie poradzić z kotletami i innymi świątecznymi grzeszkami.

 

Wracając jednak do sedna sprawy, podaję przepis na bardzo proste w przygotowaniu, ale mniej banalne niż zwykły schabowy kotlety faszerowane suszonymi pomidorami, serem i bazylią, czyli właściwie pizzę zamkniętą w kotlecie;)Do panierowania użyłam bułki tartej pomieszanej z zarodami pszennymi i czarnym sezamem. Możecie użyć samem bułki tartej, ale tak jest trochę zdrowiej. Na zdjęciu widać, że połączyliśmy schabowe z ziemniaczkami i bobem. Polecam:)

kotlety

 

Składniki:

3 kotlety schabowe bez kości (mi trafiły się kawałki częściowo z polędwicą)

½ szklanki suszonych pomidorów odsączonych z zalewy

½ szklanki listków bazylii

½ szklanki startego sera żółtego o wyraźnym aromacie

½ szklanki bułki tartej wymieszanej z zarodkami pszennymi i czarnym sezamem

1 jajko

1 łyżka musztardy (użyłam musztardy typu wiking )

Sól, pieprz

Do smażenia użyłam oleju z zalewy suszonych pomidorów

 

Wykonanie:

Mięso umyć i osuszyć papierowym ręcznikiem. Zawinąć w folię spożywczą i utłuc tłuczkiem, aż osiągnie grubość ok. 0,5 cm. Nasmarować musztardą i oprószyć przyprawami. Posiekać pomidorki suszone i listki bazylii. Na środku każdego kotleta położyć trochę pomidorów, sera i bazylii. Kotlety zawinąć w roladki. Obtoczyć w rozmąconym jajku, a następnie w bułce tartej z sezamem i zarodkami pszennymi. Smażyć na złoto na rozgrzanym tłuszczu. Podawać z ziemniakami i wybraną surówką.

 

i jeszcze kot

DSCF5329

Dodaj komentarz