Lekka zupa jarzynowa z ryżem

Rok 2015 minął a z nim świąteczne obżarstwo. Pora zacząć realizować noworoczne postanowienia. Ja postanowiłam nie mieć postanowień i przewiduję, że odniosę 100 % sukces 😉

Organizm zmęczony pożeraniem smażonych krokietów i makowców na bogato domaga się teraz lżejszego potraktowania. Wyraźnie sugeruje mi, że jeśli poczęstuję go teraz pizzą w dostawie na telefon, będzie potrafił okazać, że jest ze mnie niezadowolony.

Zaczynam więc noworoczny detoks od przepisu na zupę jarzynową z ryżem na ostro. Z pewnym takim zażenowaniem muszę przyznać, że gdy ją gotowałam pochłonęłam niemal w całości opakowanie słodkich pianek, ale przecież nie można odstawić wszystkich słodyczy na raz, dla organizmu to mógłby być szok;)

Zupa powstała z tego, co akurat znalazłam w lodówce, możecie podejść do wykorzystanych składników w sposób mało sformalizowany. Niech żadne warzywno nie zostanie porzucone w tylnej części lodówki i niech nie usycha samotnie.

Przepis maksymalnie uprościłam – w końcu w Nowy Rok raczej nie chcecie spędzić całego dnia w kuchni. Tym razem nawet nie podsmażała osobno cebulki, zwyczajnie obrałam i pokroiłam warzywa, ugotowałam do miękkości, zmiksowałam i dodałam ryż. Banalnie proste, a sycące i lekkie równocześnie. Nie żałujcie ostrych przypraw, w śnieżne zimne dni sprawdzają się doskonale.

Ta ostra zupa jarzynowa z ryżem to idealna propozycja na jednodaniowy lekki obiad. Danie jest wegańskie i bezglutenowe.

Na zdjęciu zupa w towarzystwie porto. Porto pasuje do wszystkiego;)

DSCF5598.JPG

Składniki:

1 marchewka

1 pietruszka

1 cebula

1 papryka (znalazłam w lodówce pół żółtej i pół czerwonej, ale możecie użyć innych kombinacji kolorystycznych, tylko zieloną raczej bym odradzała)

2 ziemniaki

3 ząbki czosnku

2 łyżki czerwonej soczewicy

1 łyżka koncentratu pomidorowego

½ szklanki ryżu długoziarnistego basmati

1 łyżka oliwy (użyłam oliwy z ostrą papryką, ale możecie użyć zwykłej i dodać ostrą paprykę)

1 łyżeczka curry

Sól i pieprz

 

Wykonanie:

Warzywa ugotować do miękkości i zmiksować. Dodać ryż i gotować ok.10 minut. Dodać oliwę i przyprawy. Podawać z kleksem z jogurtu, ewentualnie żółtym serem. Smacznego.

By „Cooking with our Cat”

DSCF5608

Dodaj komentarz